Alla inlägg under april 2014

Av quietoutloud - 22 april 2014 21:11

Äntligen tillbaka efter 3 veckors praktik och 1 veckas lov. Det är alltså 4 veckor utan skola. För bara en vecka sen gick jag runt och sa att jag saknade skolan och trodde att höll på att bli galen som sa det. Det var riktigt kul att träffa alla igen. Vilket va som väntat. Men lektionerna var igång direkt. Vilket alla tydligen inte fattade. Jag trodde seriöst jag skulle få ett utbrott på alla. För de bara satt och latade sig. Om de hade gjort det dem skulle skulle vi ha slutat en hel timme tidigare. Redan innan första dagen var slut var jag trött på alla igen. Klassen är störd!


Aja, nu skiter vi i det. Eftermiddagen har ändå inte varit så dålig. Följde bästisen till bussen. Sen när hon hoppat på där så går jag till andra sidan och snackar med några andra ifrån klassen. Chill. Så ca 25 minuters gång där fram och tillbaka till skolan. Sen var det middag och därefter gick jag till ICA. En extra omväg också. Då kanske jag gick 1 timme ungefär. Kom tillbaka till skolan och påbörjade en av mina APL-raportrar. Sen var det bara att ge sig ut igen en runda. ca 25-30 minuters springning. Ett pass med uppvärmining och varierande springning och gång. Sen nervarvning och jag märker att jag börjar bli bättre på det. Vilket ger motivation till att fortsätta. Sen är det ju riktigt skönt och man mår bra av det. När jag sen kom tillbaka till skolan igen var det streching och duschning som gällde. Därefter kvällsfikan. Och nu ligger jag här och skriver ett rätt långt inlägg. Ska antagligen fortsätta med att se "Skilda Världar" som jag började se igår.

 

Happas att ni alla haft en bra dag!

Av quietoutloud - 21 april 2014 22:49

Jag vet att min bloggning inte har varit då bra denna månaden och tyvärr så kan jag inte säga vad som är andledningen. Men jag skulle gissa på att jag har varit trött på grund av praktiken eller också att mitt liv har varit så pass händelselöst denna månaden att jag inte haft något att skriva om heller. Jag tror nog det beror på bägge delarna.

Men nu ska vi inte se tillbaka, vi ska inte åt det hållet ju. Vad ska nu göra för att det ska bli bättre? Har ingen aning. Men det löser väl sig!
Och sen vad vill ni läsa???
Denna bloggen är mest för min egna del. Men man blir alltid lite extra glad när man har fler läsare eller någon kommentar. Så vad vill ni läsa om??? Tar gärna emot förslag!!!

Av quietoutloud - 18 april 2014 14:58

Jag har haft en bra vecka tillsammans med bästisen hemma hos henne. Vi har tränat, träffat en annan kompis ifrån våran messed-up klass, fått bästisen att träffa killen hon gillar och att hon har börjat skriva lite med honom. Haha! Hon som inte tyckte det var en bra idé att göra så. Men jag tror inte hon tar så illa upp nu när de har börjat snacka! Haha! Han hade tydligen trott att hon hatade honom, fast hon egentligen gillar honom sjukt mycket! Jag hoppas att de träffas nu, annars kommer hon anse att jag sumpat det. Jag hjälpte henne bara lite på traven och det fungerade uppenbarligen.

Sen kommer vi ju till mig! Om hon blir ihop med killen så kommer jg vara jätteglad för hennes skull, men jag känner mig redan ensam och om hon får kille så kommer jag känna mig ännu mer ensam:(. Allt har för och nackdelar. Men sen om det funkar så kommer hon göra likadant för mig antagligen och jag är så körd i så fall. Om den killen inte känner likadant, 50/50 där. För jag har ingen aning. Jag vill jättegärna vara med han. Vill bli det där paret alla är avundsjuka på. Som går och gullar hela tiden. Hade varit så nice. Men jag är feg och blyg, och väldigt asocial. Så det kommer väll aldrig att hända. Vi får se. What's meant to be, will be!

[Bild]

Av quietoutloud - 17 april 2014 19:57

Här kommer lite rosa vår motivation till er alla!
Var bara på humör för att lägga upp bilder just nu! Sen så är ju rosa en så fin färg!

Av quietoutloud - 17 april 2014 18:30

Riktigt kul igår kväll! Kompis ifrån klassen kom till bästisen där jag har varit hela veckan. Så skulle vi hå en runda inne i byn på kvällen för att visa henne lite och så skrev jag till en kille som bästisen typ har varit på g med innan att hon ville träffa honom. Eftersom det började bli lite tjatigt att lyssna på allt hennes babbel om honom. Så ja vi träffade honom på en lekplats där han berättade för oss att vi betedde oss precis som om vi gick i 5:an. Haha!!!! Innan blev bästisen lite skakis eftersom hon inte träffat killen på några år nu, men efteråt var hon riktigt glad och tyckte att det hade gått rätt bra. Så det var bra.

Av quietoutloud - 16 april 2014 14:39

Sprider lite motivation till er alla!

Av quietoutloud - 16 april 2014 14:33

Gjorde ett en timmes pass i måndags, vilket va sjukt skönt. Så igår (tisdag) var vi på gymmet 2 gånger. Ett längre pass vid lunch och lite kortare på kvällen. Mest på grund av att jag fick mensverk och då ska man helst röra på sig. Men är lite svårt när man mår illa men var säkert på gymmet i 40 minuter ändå. Så det är ändå bra. Sen idag gjorde jag också ett kortare pass eftersom bästisen inte riktigt kände för det. Men jag var på bandet och sprang ändå. Var nästan tur att hon inte kände för det eftersom jag antagligen inte hade orkat mycket mer. Mina ben börjar bli lite trötta nu. Har nog inte tränat så här mycket innan. Så jag är ändå chockad av att jag inte har fått träningsvärk ännu. För jag har varit usel på att stretcha (eller hur det stavas).

Snart kommer antagligen en kompis ifrån klassen. Så ska vi fika! Jippi! Har ju varit så duktig på gymmet nu så jag förtjänar nog en kaka! Lol! :p

Av quietoutloud - 14 april 2014 14:52

Japp, som rubriken lyder har vi för bara någon timme sedan blivit klara med vårt första träningspass. Jag taggar träningsvärk imorgon då. Så kul!

Ovido - Quiz & Flashcards