Alla inlägg under april 2014

Av quietoutloud - 13 april 2014 23:08

Lägger upp lite fler bilder ifrån praktiken samtidigt som jag provar att blogga ifrån mobilen.

Av quietoutloud - 8 april 2014 09:07

Livet är precis som att snitta taggiga rosor. Du gör allt för att undvika att bli stucken på taggarna medan du jobbar dig framåt. Men ibland händer det att du ändå sticker dig på dessa taggar. Du kanske också fastnar i någon. Men på något sätt lyckas man komma vidare och framåt.


Det senaste året har jag varit med om en hel del taggar, fastnat vi några. Men har på något konstigt sätt lyckats gå vidare. Vissa taggar kankse har fastnat på mina kläder och har återkommit flera gånger. Men vid det här laget så är de taggarna lätta att ta bort och jag kan snabbare fortsätta med min resa.


Har du något som du jämför livet med? Skriv gärna en kommentar!

Av quietoutloud - 7 april 2014 21:17

Är nära ett sammanbrott. Jag pallar inte mer. Jag minns hur jag ligger på golvet och känner ingenting. Jag bara gråter för ingenting. Jag pallar inte leva så här mer. För jag lever inte. Jag är en fucking Zombie som går runt här och tvingas se alla andra leva framför mina ögon. Jag vill bara hitta en andledning till att leva. Känner för att sova i tusen år nu. Jag vill inte dö. Jag vill bara försvinna. Inte vara här. Hur kommer det sig att jag alltid hamnar här. Så nära ett sammanbbrott. Jag vill betyda något. Vill vara viktig. Men jag vet inte hur man gör. Jag är så jäkla sociaalt inkompetent man kan bli. Jag gillar inte mig själv!

Av quietoutloud - 6 april 2014 20:37

Japp, som rubriken lyder har min uppdatering varit sjukt dålig under denna veckan och helgen.


Denna helgen har jag spenderat hos bästisen. Åkte dit redan i fredags för att kunna följa med henne och hennes familj till Center Syd för att se Yohio där. Hennes småsyskon är stora fan av honom och om sanningen ska fram så var han bättre än väntat. Men det är väll då när man ser dem live. Vad tycker ni om Yohio? Är han något bra?

Sen idag (söndag) har jag och bästisen varit hos en kompis i Malmö. Roligt att träffa henne igen. Hade sjukt kul där några timmar.


Men nu är jag hemma och förbreder mig inför den sista veckan på praktiken som börjar imorgon. Sjukt nice att ha den avklarad. Men sen skulle tydligen rektorn komma på besök på praktikplatsen. Läskigt! Eftersom jag bor så långt ifrån skolan kommer ingen lärare ut. Sen så skulle rektorn ändå åt det hållet. Lite annorlunda kanske. Men det går säkert bra.

Sen är det ju påsklov och jag är redan fullt uppbokad känns det som. Första lördagen ska jag till Malmö med en kompis ifrån 9:an, Har inte träffat henne på typ ett halvår. Direkt där efter ska jag till bästisen och vara där under i princip hela lovet. Kommer träna gratis där på ett gym under den veckan och kan förhoppningsvis bli av med några kilon då. Sen vet jag att vi ska till farmor sista under sista helgen någon gång. Kanske söndagen. Vet inte riktigt och på måndags kvällen är jag tillbaka på skolan med en hel hög kläder. Känns konstigt att säga att jag faktiskt saknar skolan. Har aldrig känt så tidigare. Men det är bara positivt. Då vet jag att det är inte skolan som får mig att känna mig deprimerad. 

Bästisen sa det igår att hennes mammas vännina säger att det är därför jag är trött hela tiden, att jag mår dåligt psykiskt. När hon sa att hon sagt det så sa jag bara att det var det jag sade från början. Men mamma bar tjatade om att jag äter för lite kött och att det är andledningen. Men det är inte sanningen. Det vet jag och sen den där dumma skolsköterskan "Du är inte deprimerad! Var har du fått det ifrån?" Ingen vet hur jag känner och jag känner på mig att jag har varit/är deprimerad. Det hade varit så skönt att få någon jävla sömntablett så att jag hade kunnat få sova bättre. Men det är som det är. Inga sömntabletter här inte

Aja, nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall. Hoppas på bättre uppdatering alla!

Av quietoutloud - 6 april 2014 20:34

Klarar inte att leva utan min Spotify nu när jag har haft Premium i ett helt år. Musiken är min drog. Kan inte gå en dag utan att få panik om jag inte har lyssnat på musik. Någon som känner samma sak?

Av quietoutloud - 3 april 2014 08:52

Hade nyss en idé om att lägga upp en lista på de 5-10 låtar jag spelat mest under veckan. Vad tycker ni om den iden? Jag tycker det låter bra. Men eftersom jag fortfarande inte kan ha spotify i mina inlägg så har jag kanske en lösning på hur jag ska göra. Men dett kan jag inte testa förens efter påsk. Så håll ut så ska jag se vad jag kan göra.

Av quietoutloud - 2 april 2014 17:15

The Fooo har släppt sitt första album "Off The Gride" ni borde checka in det. Jag har i alla fall gjort det och jag är nog inte besviken. Så ge det en chans.


Har fortfarande inte lyckats med att få med Spotify i mina inlägg. Antingen är jag jäkligt oteknisk eller så är det våra datorer som är lite störda trots allt.

Av quietoutloud - 2 april 2014 17:12

Alltså jag tror inte jag har åkt buss så här mycket på tusen år och jag har glömt hur mycket jag gillar det. Det är så skönt och avkopplande att jag knappt inte vill gå av. Jag börjar till och med bli rädd att jag ska somna på bussen så att jag missar min station. Ännu har det inte hänt och vi får hoppas att det inte gör det heller

Ovido - Quiz & Flashcards