Alla inlägg den 8 mars 2014

Av quietoutloud - 8 mars 2014 22:47

Linus som jag hoppades skulle vinna vann ju inte. Men bra jobbat av honom att han kom på en femteplats, riktigt bra. YOHIO vann heller inte. Jag som trodde han hade en stor chans. Jag hade tydligen fel. Vem trodde du skulle vinna?


Jag är så sjukt irriterad över att Alcazar kom 3:a.. Jag fattar inte att den sämsta (min åsikt) låten i finalen kunde få en så bra placering. Anton Ewalds låt var mycket bättre i så fall. Även fast jag var väldigt besviken över hans låt. Jag hade högre förväntningar efter förra året. Jag förtår mig inte riktigt på hur svenska folket röstar bara. Det fattade jag inte heller när Kevin Walker vann Idol. 

Aja, Sannas låt är ändå inte så tokig.

Och till Linus: Grattis till en välförtjänad 5:e plats!

Av quietoutloud - 8 mars 2014 17:27

Jag säger att jag är över dig. Vilket jag är. Men ändå är det något som gör att jag dras till dig. Speciellt när det är du som kommer krypandes tillbaka. Jag är väl bara för snäll antar jag.


 

Av quietoutloud - 8 mars 2014 09:25

Jag har precis bevisat för pappa att jag inte alltid sover till klockan 12. Mamma trodde jag var sjuk eftersom jag vaknat innan henne.


Men aja, ikväll är det Melodifestivalen. Finalen! Eftersom jag bara har sett små delar vet jag inte riktigt vilka som är med i finalen. Men min favorit som jag vet är med i finalen är Linus Svenning. Hans låt är den jag fastnat mest för och som hela tiden blir bättre. Hans låt är kanske den ända i finalen som är personlig och det gör en hel del. YOHIO har också en lite mer personlig låt. Jag tror faktiskt att har en stor chans att vinna ikväll. Med tanke på att han kom två förra året. Med en låt jag tycker är betydligt sämre än den han tävlar med i år. Den här låten har ett mycket större och viktigare budskap än Heartbreak Hotel. Jag tror personligen han har en stor chans.


Linus Svenning – Bröder

YOHIO – To The End


Sorry, har inte lyckats med att få rätt på det där med Spotify-länken ännu. Är väl något fel på datorn.

Ovido - Quiz & Flashcards